2012. május 19. Ivó, Milán


18 évre csökkentik az USA-ban is?

  2010. december 11. - 15:42


Egy új tanulmányban a tudósok kifejtették: az Egyesült Államoknak is követnie kellene a világ legtöbb országának példáját, ahol már 18 éves kortól engedélyezett az alkoholfogyasztás. Ezzel a lépéssel ugyanis nagy valószínűség szerint csökkenthetnék a főiskolai hallgatók körében egyre terjedő mértéktelen ivászat gyakoriságát.
Egyes főiskolai diákvezetők ugyanis azzal érvelnek, hogy hogy ha a fiatalabb diákok is legálisan ihatnának alkoholt, és elmehetnének a felsőbb évesekkel bárokba vagy szórakozóhelyekre, az idősebbektől megtanulhatnák a mértékletes alkoholfogyasztás kultúráját, és kevesebben lennének azok, akik tűrőképességükön túl innának - írja a Journal of Studies on Alcohol and Drugs.
Ezt az ötletet egyébként a főiskolai szervezetek már 2008-ban kifejtették, és 135 egyetemi elnök alá is írt egy nyilvános nyilatkozatot, amely Amethyst néven vált ismertté. Ebben sürgették a törvényhozókat, hogy vizsgálják felül a 21 éves korhatárt.
Más kutatók azonban kifejezetten ellenzik a lépést. Az ő kísérleteik ugyanis azt támasztották alá, hogy egy ilyen döntés semmiféle hatással nem lenne arra, hogy a fiatalok korábban elsajátítják-e a kulturált alkoholfogyasztást vagy sem.
Forrás: OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »