2010. április 27. - 15:34
A barna rizs egészségre gyakorolt jótékony hatásairól már régóta hallani, most azonban konkét bizonyítékot is találtak arra, miben is segít a szervezetnek. Amerikai kutatók szerint ugyanis a barna rizsnek köszönhetően jelentősen csökkenhetnek a különböző szívbetegségek kialakulásának kockázatai.
A barna rizs mellett a félig őrölt rizsről bizonyosodott be, hogy jótékonyan hathat az egészségre. A kutatók most abban bíznak, hogy az embereket így sikerülhet meggyőzni arról, hogy a fehér rizs helyett ezeket fogyasszák - így ugyanis megelőzhetik a magas vérnyomás vagy az arteroszklerózis (az érfalak rugalmatlanná válása) kialakulását - írja a HealthDay.
Tanulmányainknak köszönhetően a jövőben tényekkel bizonyíthatjuk az embereknek, hogy a szív- és érrendszeri betegségek megelőzése csupán azon múlik, hogy hajlandóak-e minimálisan változtatni étkezési szokásaikon - mondta Satoru Eguchi, a philadelphiai egyetem munkatársa.
A kutatók elmondása szerint a barna rizsben olyan összetevők találhatóak, amelyek meggátolják az angiotensin II nevű fehérje működését - ez a protein tehető ugyanis felelőssé a magas vérnyomás kialakulásáért, és az artériák elzáródásáért.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]