2012. január 27. - 13:26

A vérnyomás csökkentésében jelentős szerepet játszanak a tea egészségügyi előnyei. Egy új tanulmány ugyanis kimutatta, hogy azok, akik legalább három pohár fekete teát isznak meg naponta, átlagosan 2-3 ponttal csökken a vérnyomásuk - írja a webmd.com.
Bár ez nem hangzik túl soknak, de a kutatók azt mondják, még az ilyen kis mértékű vérnyomáscsökkenés is csökkenti a szívbetegségek és a hipertonia (magas vérnyomás) kialakulásának kockázatát.
Jonathan M. Hodgson, ausztrál kutató elmondta, ez az első alkalom, hogy kimutatták a fekete tea hosszú távon való alkalmazásának jótékonyságát. A magas vérnyomás kialakulásának kockázata 10 százalékkal csökkent a fekete tea kedvelőinek körében, s ezzel együtt ugyanennyivel kevesebben kaptak el szívbetegségeket vagy storke-ot.
OrientPress Hírügynökség