2010. január 20. - 16:53
Naponta egy pohár gyengébb bor elkortyolgatása elegendő lehet ahhoz, hogy megelőzzük a rák kialakulásának kockázatát, állítják a kutatók. A tanulmányok azt igazolják, hogy azok az emberek, akik 14 százalékos alkoholtartalmú bor helyett inkább 10 százalékosat isznak, annak rákmegelőző jótékony hatásait élvezhetik. A BBC News az Világ Rákkutató Alapítvány kutatásáról számol be.
A szakemberek most azt javasolják, hogy több alacsony alkoholtartalmú bor és sör kerüljön piacra.
A piackutatók szerint a britek igénylik a gyengébb borokat.
Dr. Rachel Thompson, az alapítvány munkatársa szerint a rák megelőzésének szempontjából a legjobb, ha egyáltalán nem fogyasztunk alkoholt. „De realistának kell lennünk, de be kell látnunk, hogy Nagy-Britanniában sokan hódolnak az ivás örömeinek, és ez már a társadalmi élet része.”
Ha mindenki, aki jelenleg 14 százalékos bort iszik, holnaptól áttérne az alacsonyabb alkoholtartalmú borra, ez az Egyesült Királyságban valószínűleg évi sok száz rákbetegséget előzne meg.
A sörivók hasonló kedvező hatást várhatnak, ha áttérnek a gyengébb italokra.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]