2012. május 19. Ivó, Milán


A kávé csökkenti a cukorbetegség kockázatát

  2012. január 16. - 14:22


A kávéfogyasztóknak kevesebb esélye van a 2-es típusú diabétesz kialakulására - jutott erre a megállapításra Ling Zheng és Kun Huang, amelyről a Medical News Today számol be.


A kutatás kimutatta, hogy azoknál, akik napi 4 vagy több csésze kávét isznak meg, 50 százalékkal csökken a diabétesz 2 kialakulásának esélye. Minden további pohár pedig kávé 7 százalékkal csökkenti a kockázatot.

A szakemberek szerint ennek az lehet az oka, hogy a kávé blokkolja az ún. hiAPP-t, a 2-es típusú diabéteszben megtalálható szigetsejtet, így megakadályozza a betegség kialakulását. A kutatók úgy gondolják, ez a hatás a magyarázata annak, hogy a kávéfogyasztóknál a cukorbetegség előfordulása kevésbé gyakori.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »