2009. december 21. - 13:42

Eg
y új ausztrál kutatás szerint a kávé csökkenthetné a diabétesz kialakulásának veszélyét. Már napi 3-4 csésze fekete védelmet nyújthat.
Ausztrál kutatók szerint a kávé és a tea csökkenthetné a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. Mivel a koffeinmentes kávé használata is hasonló eredményt hozott, így a hatást nem csak a koffein biztosítja, állítják a sydneyi egyetem szakemberei.
A vizsgálat számára 18 tanulmányt és összesen majdnem fél millió tesztalanyt értékeltek ki. A kísérlet eredményeként az igazolódott be, hogy minden egyes elfogyasztott csésze kávé, 7 százalékkal csökkenti a diabétesz kialakulásának esélyét. Aki napi 3-4 csésze feketét vesz magához, negyedrészben kevésbé veszélyeztetett, mint aki kevesebbet fogyaszt.
A tea tekintetében a védőhatás gyengébb. A kutatók a védőhatás mögött bizonyos összetevőket vélnek felfedezni, mint a magnézium vagy az antioxidánsok. A kávé ugyan nyújthat némi segítséget, viszont a túlsúly ellen a napi rendszeres mozgás lényegesen fontosabb, írja a sueddeutsche.de.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]