2009. július 13. - 15:42

Egy angol tanulmány szerint a mérsékelt alkoholfogyasztás idősebb embereknél csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának az esélyét. A tanulmányt több mint háromezer időskorú bevonásával végezték el.
A kutatás bebizonyította, hogy azoknál, akik 8-14 alkoholos italt fogyasztanak hetente, 37 százalékkal csökken az esélye a kór kialakulásának. Viszont akiknek a heti adagja 14 fölé emelkedik, azoknál kétszer akkora eséllyel fejlődik ki a betegség, írja a BBC.
A Nemzetköz Alzheimer-kór Konferencián közölt, a The Wake Forest University által készített felmérés során több mint 3 ezer 75 éves, illetve annál idősebb korú embert vizsgáltak meg. A hat évig tartó tanulmányozás kezdetekor 2587 résztvevőnek semmilyen viselkedésbeli problémája nem volt, míg 482 idősnél az enyhe kognitív károsodás jelei már megmutatkoztak. A többéves vizsgálat ideje alatt 523 embernél a károsodás újabb jelei alakultak ki.
A kutatók olyan tényezőket is figyelembe vettek a vizsgált személyeknél, mint a dohányzás, a depressziós hajlam és a szociális tevékenység. Ugyanakkor mégis az alkoholfogyasztási szokásokból tudtak komolyabb következtetéseket levonni: azok között, akik a tanulmány kezdetekor teljesen egészséges kognitív képeségekkel rendelkeztek, és napi 1-2 alkoholos italt fogyasztottak, 37 százalékkal csökkent a rízikója a kognitív demencia, vagyis az agyi károsodás kialakulásának.
A kutatás során az is kiderült, hogy akik már a vizsgálat elején is enyhe kognitív problémákkal küzdöttek, azoknak az állapotán jelentősen rontott a rendszeres alkoholfogyasztás.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]