2009. augusztus 25. - 9:39

Egy, az Amerikai Kémiai Társaság éves konferenciáján ismertetett kutatás szerint
a popcorn és bizonyos teljeskiőrlésű reggeli gabonapelyhek annyi antioxidánst tartalmaznak, mint a gyümölcsök és zöldségek.
A kutatók felfedezték, hogy ezek az ételek meglepően nagy mennyiségben tartalmaznak természetes növényi anitoxidánsokat, vagy polifenolokat, amelyek csökkentik a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát.
A Marie Claire cikke arról számol be, hogy a polifenolok nagy arányban fordulnak elő zöldségekben és gyümölcsökben. Eltávolítják azokat a szabad gyököket, amelyek károsíthatják a sejteket és a szöveteket és tízszer akkor antioxidáns-hatással bírnak, mint a C-vitamin, vagy az E-vitamin.
A popcorn és a reggeli gabonapelyhek éppen ilyen hatásosak lehetnek.
Dr. Joe Vinson, a pennsylvaniai Scranton Egyetem kutatója szerint egy bögre popcorn ugyanannyi polifenolt tartalmaz, mint egy alma. „Véleményem szerint a pattogtatott kukorica egészséges étel”, mondja Vinson.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]