2012. május 19. Ivó, Milán


A szoptatás csökkentheti a szív- és cukorbetegség kockázatát

  2009. december 09. - 10:06


A babák mellből szoptatása jelentős mértékben csökkentheti a nők esélyeit a szívbetegség és cukorbetegség kialakulására, mutatják a kutatások eredményei. A mellből történő táplálás több mint felére csökkentheti a metabolikus szindróma kialakulását, a tünetek olyan együttesét, mely magában foglalja a magas vérnyomást, a túlsúlyosságot és magas koleszterinszintet, s amely, ha nem kezelik, súlyos betegségek kialakulásához vezethet.
Azoknak a nőknek a számára, akik terhességi diabéteszben szenvednek, az eredmény még kedvezőbb volt: kockázatuk 44 és 86 százalék közöttire csökkent.

Korábbi kutatások azt mutatták, hogy a tejet adó édesanyák glukóz és zsír vérszintje a szülést követő hetekben jelentősen javult.

A Telegraph arról számol be, hogy a tudósok úgy húsz éven át tartó vizsgálat során hétszáznégy 18 és 30 év közötti nő egészségi állapotát figyelték meg.

A kutatást vezető dr. Erica Gunderson elmondta: „ A gyermekek szoptatása tartós kedvező hatással van a nők később kialakulható szív- és cukorbetegségének rizikófaktoraira.”
 
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »