2010. február 15. - 17:37
Kanadai kutatások szerint azoknak a férfiaknak, akik rendszeresen, naponta többször isznak teát, kisebb a derékbőségük, mint azoknak, akik csak alkalmanként vagy soha nem fogyasztják az italt – írja a worldhealth.net.
A kísérletet 3823 felnőtt bevonásával végezték, és az eredmények szerint a teafogyasztás és a derékbőség összefüggése csak férfiaknál figyelhető meg, nőknél nem. A kutatások arra is kiterjedtek, mi befolyásolhatja még a derékbőség alakulását – vagyis cukor, illetve édesítőszer felhasználása esetén is megmarad-e a tea jótékony hatása.
A kísérlet szerint cukor használata esetén a derékbőség átlagosan 2,5 centiméterrel kisebb a teát nem fogyasztó férfiakénál, míg édesítőszer fogyasztása esetén ez a szám átlagosan körülbelül 5 centiméter. A kutatók szerint így nyilvánvaló, hogy a rendszeres, napi többszöri teafogyasztás kis mértékben ugyan, de segít megelőzni az elhízást.
Ugyanakkor azt is megjegyzik, hogy további kísérletekre lesz szükség ahhoz, hogy ezt az egyelőre csak érdekességként kezelhető tényt tudományos alapokra helyezzék, és magyarázatot találjanak arra, miért csak a férfiaknál működik.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]