2012. január 24. - 11:45

Ismert tény, hogy a terhesség alatti alkoholfogyasztás káros hatással van a születendő gyermekre, ezt összefoglaló néven magzati alkoholszindrómának hívják a szakemberek. Egy új kutatás megállapította, hogy az alkoholfogyasztás a terhesség első három hónapjában a legveszélyesebb, mert ekkor alakulnak ki a szindróma legjellegzetesebb tünetei.
A szakemberek hangsúlyozzák, hogy leginkább a teljes alkoholmentesség által kerülhetőek el a problémák, tehát biztonságos alkoholmennyiség nincs a terhesség alatt.. „Nem találtunk biztonságos határértéket” – hangsúlyozta Christina Chambers, a Kaliforniai Egyetem gyermekgyógyász professzora.
A tudósok most vizsgálták meg először az alkohol mennyiségét, az ivás gyakoriságát és az időpont hatását a magzat állapotára. Az amerikaiak egy százalékánál figyelhető meg magzati alkoholszindróma, mely testi elváltozásokhoz, viselkedési és tanulási zavarokat okoz.
A kutatás során közel ezer nőt vizsgáltak, akik legalább egyszer ittak terhességük alatt. Megállapították, hogy a nagyobb mennyiségű alkoholbevitel szorosan összefüggött a kisebb születési súllyal, kisebb koponyaátmérővel, s a legszorosabb kapcsolatot a fogantatást követő 43-84. nap között elfogyasztott italokkal találták. A terhesség ezen szakaszában minden pohár ital 25 százalékkal növelte az orr és felső ajak közti kiemelkedés megjelenésének kockázatát, 22 százalékkal az abnormálisan vékony felső ajak, 12 százalékkal az alacsony születési súly és 18 százalékkal a kisebb testhossz esélyét - számol be az eredményekről a The Wall Street Journal.
OrientPress Hírügynökség