2012. május 19. Ivó, Milán


A túl sok D-vitamin árthat a szívnek

  2012. január 13. - 12:33


Tanulmányok kimutatták, hogy a D-vitamin elengedhetetlen a csontok egészségéhez és a szívre is jó hatást fejthet ki. Egy új kutatás azonban azt állítja, ha túl sokat fogyasztunk belőle, akkor kártékony lehet.


'A D-vitamin egyértelműen kell ahhoz, hogy egészségesek legyünk. Csökkenti a kardiovaszkuláris gyulladásokat, az atherosclerosist (szerk.:idegrendszeri tünetek akut jelentkezése az agy, ér-eredetű károsodásának következtében) és a halálozást. Úgy tűnik azonban, hogy egy bizonyos ponton sok lehet a jóból - mondta a tanulmány vezetője Dr. Muhammad Amer, a Johns Hopkins orvosi egyetemtől.

A jelenlegi tanulmány során a kutatók egy 5 éven át tartó, 15 ezer ember részvételével készült, nemzeti felmérés adatait vizsgálták meg. Arra a következtetésre jutottak, hogy a normál szinten lévő D-vitaminhoz alacsony szintű c-reaktív protein (CRP) társul, amely a szív és a véredények gyulladásának egy jelzője.

Megállapították: amikor a D-vitamin szint megemelkedett, a CRP is megemelkedett, növelve a szívproblémák kialakulásának esélyét. 'A gyulladás, amit a D-vitamin lecsökkentett, nem ment lejjebb magasabb D-vitamin szint esetében' - magyarázta Amer. A kutatók levonták a következtetést: az embereknek tudatában kell lenniük az étrend-kiegészítők lehetséges kockázatainak, ek különösen igaz a D-vitaminra - írja a healthday.com

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »