2012. május 19. Ivó, Milán


A vörös hús növeli a stroke kockázatát

  2012. január 16. - 10:32


A gyakori vörös hús fogyasztóknál nagyobb eséllyel fordul elő stroke - állapították meg a tudósok. Ezzel szemben más protein-tartalmú ételek, mint a baromfihús vagy a tejtermékek csökkentik a szélütés kockázatát - számol be a kutatásról a Fox News.


Dr. Frank Hu, a tanulmány egyik szerzője elmondta, jobban oda kell figyelni az élelmiszerek fehérje tartalmára. Kollégáival több ezer nőt és férfit követett nyomon közép koruktól egészen idős korukig, s közülük 1400 férfinál és 2600 nőnél alakult ki stroke.

A vizsgálat során két csoportra osztották a pácienseket, aszerint, hogy mennyi vörös húst, halat, baromfit, tejtermékeket és egyéb fehérjeforrásokat fogyasztottak. Férfiaknál a vörös hús gyakori fogyasztása 28 százalékkal, nőknél 19 százalékkal növelte a stroke kockázatát.

A szakemberek a vörös hús baromfihúsra való cserélését javasolják, amely viszont 27 százalékkal csökkenti a stroke kockázatát, egy adag dió vagy hal 17 százalékkal, míg a tejtermékek 10 százalékkal csökkentik a kialakulás esélyét.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »