2010. január 18. - 11:52
A zöld tea fogyasztása védelmet nyújthat a tüdőrák ellen, állítják a szakértők, akik Tajvan területén tanulmányozták a betegséget. A BBC News beszámolója szerint a legutóbbi, több mint 500 ember vizsgálatára kiterjedő kutatás egyre nagyobb mértékben bizonyítja, hogy az italnak rákellenes ereje van.
A vizsgálatban, melynek során dohányzók és nem dohányzók, akik naponta legalább egy csészényit fogyasztottak, jelentősen csökkentették szervezetükben a rák kialakulásának kockázatát.
A védelem legerősebben bizonyos génekkel rendelkező emberekben alakult ki. A kutatók szerint a vizsgálat eredményei nem cáfolják meg azt a tényt, hogy a dohányzás ártalmas a szervezetre.
A zöld tea az ázsiai Camellia sinesis növény szárított leveleiből készül, és egész Ázsiában fogyasztják.
Ázsiában a rákbetegség sok fajtája alacsonyabb arányban fordul elő, mint a világ egyéb részein, ez számos emberben felveti a gondolatot, hogy kapcsolat van a két dolog között.
A laboratóriumi vizsgálatok most azt mutatták, hogy a zöld tea kivonata meg tudja állítani a rákos sejtek növekedését.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]