2010. március 23. - 16:12
Ha a telített zsírokat helyettesítjük egészségesebbekkel, azzal ötödére csökkenthetjük a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, állítja egy amerikai tanulmány. A Harvard Orvosi Egyetem jelentéséből kiderül, hogy egyre több a bizonyíték a telítetlen zsírok jótékony hatásaira, amelyek néhány halfajtában és a növényi olajokban találhatóak.
A csapat megvizsgálta nyolc korábbi tanulmány megállapításait, amelyek több mint 13.000 ember kutatási eredményeit tartalmazták.
A szakértők azt mondták, hogy a telített zsírok bevitelének lecsökkentése, (melyek például a vajban és a húsban találhatóak) csak egy része az egészséges táplálkozásnak. Ajánlatos, hogy a felnőttek energiájuk maximum 11 százalékát kapják telített zsírokból.
„Az eredményeink azt sugallják, hogy a többszörösen telítetlen zsírokat fogják előnyben részesíteni az emberek a telített zsírok helyett a szív egészsége miatt” – mondta el Dariush Mozaffarian, vezető kutató.
Az elemzés azt mutatta, hogy minden 5 százalékos növekedés a többszörösen telítetlen zsírok fogyasztásában 10 százalékkal csökkentette a szívbetegség esélyét – számolt be róla a BBC.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]