2012. május 19. Ivó, Milán


Az alkohol „védi” a férfiak szívét

  2009. november 23. - 12:53


A mindennapos alkoholfogyasztás több mint egyharmadával csökkenti a szívbetegség kialakulásának kockázatát a férfiaknál, írja egy tanulmány. A spanyol kutatás több mint 15,000 férfit és 26,000 nőt vizsgálva arra az eredményre jutott, hogy az alkoholfogyasztásnak akár jótékony hatása is lehet a férfiakra.
A BBBC News a Heart című folyóiratra hivatkozva azt írja, hogy a nők ugyanolyan mennyiségű alkoholfogyasztása nem javítja egészségi állapotukat. A szakértők figyelmeztetnek arra a tényre, hogy a komoly alkoholfogyasztás más betegségek kialakulásának veszélyét is hordozza, az alkohol évente összességében 1.8 millió halálesetért felelős.

A vizsgálatokat Spanyolországban végezték, egy olyan országban, ahol az alkoholfogyasztás viszonylagosan magas, és alacsony a szívkoszorú megbetegedések aránya. A kutatás 29 és 69 év közötti nőket és férfiakat vizsgált, akiket arra kértek, hogy dokumentálják egész életük ivási szokásait, és tíz éven át kísérték őket figyelemmel.

A kísérlet lezárulása után a szakemberek a következő tanácsot fogalmazták meg: Ha egy férfi vigyázni akar az egészségére, napi három-négy egységnél ne fogyasszon több alkoholt, a nők esetében ez két-három egységre csökken, és tartsunk heti két alkoholmentes napot.
 
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »