2010. március 23. - 16:01
Két tanulmány is bebizonyította: a mérsékelt alkoholfogyasztás jótékony hatással van a szívre, s csökkenti a halálozási arányozást is. Ez azonban továbbra sem változtatja meg az orvosok szemléletét az alkoholfogyasztást illetően, hiszen az alkoholizmus pusztítását e felfedezés sem képes jóvá tenni.
Továbbra sem buzdítjuk az embereket arra, hogy igyanak alkoholt, és a jövőben is felső, nem pedig alsó határt szabunk az italozásnak – fogalmazott dr. Kenneth J. Mukamal professzor a HealthDay-nek adott interjújában. A tanulmányhoz szükséges adatokat 1987 és 2000 között több, mint 2 millió embertől gyűjtötték. Egyértelműen bebizonyosodott, hogy azok között, akik naponta kis mennyiségben fogyasztanak alacsony alkoholtartalmú italokat, kisebb a szívet érintő megbetegedések aránya. Az alkohol fajtája – vagyis hogy sört, bort, illetve likőrt fogyasztottak-e – nem befolyásolta az eredményeket.
A másik tanulmány 29 000 olyan alkoholfogyasztó és absztinens pácienst vizsgált, akiket már kezeltek valamilyen szívbetegséggel. Arra voltak kíváncsiak, milyen kapcsolat áll fenn az ivás és a halálozási arányok között. Megfigyelték, hogy a kevés alkoholt fogyasztó betegek jóval nagyobb arányban élték túl a szívet érintő rendellenességeket. A tudósok ebben az esetben az alkohol bevitelének maximális beviteli mennyiségét is meghatározták napi 5-25 grammban.
Az orvosok ugyanakkor arra figyelmeztetnek: az, hogy a bevitt mennyiség még egészségesnek tekinthető-e, egyénfüggő. Egyéb egészségügyi tényezők is befolyásolják ugyanis azt, hogy ki hány pohárkával guríthat le anélkül, hogy az káros lenne.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]