2009. július 10. - 14:46
Ha csökkenteni akarjuk a vastagbélrák kockázatát, többet kell mozogni, mérsékelni a vörös húsok és az alkohol fogyasztását, írja egy nemrégiben megjelent ausztrál tanulmány.
A kutatók azt találták, hogy a vörös és a feldolgozott húsok fogyasztása, a dohányzás, elhízás és a cukorbetegség egyaránt 20%-kal növelte a vastag- és végbélrák kockázatát. Ezzel szemben azoknál, akik a legtöbb testmozgást végzik, 20%-kal alacsonyabb rizikót találtak azokhoz képest, akik ülő életmódot folytatnak. A 2-es típusú cukorbetegség szorosan összefügg az elhízással, és mindkettő megelőzhető vagy karban tartható megfelelő étrenddel és fizikális aktivitással, ami még inkább megerősíti az életmódbeli változtatások jelentőségét, írja a MediPress.
A legfontosabb faktornak mégis az alkoholfogyasztási szokások mutatkoztak: az alkalmi ivókkal vagy antialkoholistákkal szemben azoknál, akik napi átlag egy italt elfogyasztanak, 60 százalékkal nagyobb rizikó mutatkozott a vastag- és végbélrák tekintetében. A kutatás legfőbb üzenete dr. Rachel R. Huxley, a kutatás vezetője, a sidney-i George Institute for International Health munkatársa szerint az, hogy 'a vastag- és végbélrák alapvetően az életmódunktól függő betegség, és a káros szokások levetkőzésével – mint például a túlzott alkoholfogyasztás, dohányzás, túlsúly – lehetőség van a kockázat jelentős csökkentésére.'
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]