2012. május 19. Ivó, Milán


Csak a kalória számít, a forrás nem

  2012. január 31. - 13:14


Sok fogyókúrázó ember esküszik az olyan speciális diétákra, ahol szigorúan szétválasztják a zsírt, a szénhidrátot, valamint a fehérjét és a kalóriák forrása nem számít annyira, inkább csak azok csökkentése. Egy új tanulmány, amely az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban jelent meg arra a következtetésre jutott, hogy a fogyás eredményessége tekintetében nem az számít mit eszünk, csupán az, hogy mennyi a napi kalóriabevitel.


Korábbi tanulmányok arra jutottak, hogy azok a diéták, amelyekben különösen a szénhidrátot csökkentették, hatásosabbak voltak, mint mások.

George Bray és kollégái ezúttal száz túlsúlyos személyt négy különböző diétára fogtak, ezek a következőek voltak: átlagos fehérje, alacsony zsír és magasabb szénhidrát; magas fehérje, alacsony zsír és magasabb szénhidrát; átlagos fehérje, magas zsír és alacsony szénhidrát; valamint magas fehérje, magas zsír és alacsony szénhidrát. Mind a négy csoportban maximum 750 kalóriát fogyaszthattak el egy nap.

Először hat hónap, majd két év elteltével ellenőrizték a páciensek súlyát, zsír-és izomtömegét. Arra a megállapításra jutottak, hogy az étel, amiből a kalóriát nyerték nem volt befolyással a súlycsökkenésre, kizárólag a kalória mennyisége és a kitartás számított – írja a foxnews.com.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »