2012. május 19. Ivó, Milán


Csökkenti a kávéfogyasztás a stroke kockázatát?

  2011. március 11. - 16:02


Egy friss svéd kutatás szerint azoknak a nőknek, akik naponta 1-5 csésze kávét fogyasztanak el, 25 százalékkal csökken az esélyük arra, hogy stroke alakuljon ki náluk. Azoknál a nőknél pedig, akik egyáltalán nem kávéznak, jelentősen növekedhet a kockázat. A kutatók ugyanakkor azt is hozzátették, hogy az eredmények még csak előzetes kutatásokból származnak, ezért még nem buzdítanak senkit sem arra, hogy változtasson kávéivási szokásain. A pontosabb adatok érdekében részletesebb kísérleteket fognak elvégezni a jövőben - írja a Stroke.

A vizsgálat eredményei szerint azoknál a nőknél, akik minden nap 1-5 csésze kávét isznak meg, 22-25 százalékkal csökkenhet a stroke kialakulásának kockázata. Azt is megfigyeltük, hogy még az egészen kis mennyiségű kávé is jótékonyan hathat az egészségre - mondta Susanna Larsson vezető kutató.

A szakemberek szerint azonban a további kutatások során nem várt mellékhatásokra is fény derülhet, az előzetes munka során ugyanis túl sok körülményt nem vettek figyelembe a tudósok, amelyek befolyásolhatják az eredményeket.
OrientPress Hírügynökség 


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »