2010. február 26. - 12:58
A kutatók szerint egyes trópusi gyümölcskivonatok a mellrákra blokkoló hatással vannak. A kivonatot már sok éve használják a népi gyógyszerek, orvosolni a cukorbetegséget vagy bármilyen fertőzéseket.
A keserű dinnyében található gyógyhatású anyagok kémiai úton befolyásolhatják a rák növekedését - s egy új tanulmány szerint képesek arra is, hogy kikapcsolják a mellráksejtek osztódásra serkentő jelzéseit; a manipulált sejtek ehelyett olyan jeleket küldenek társaiknak, ami „öngyilkosságra' készteti a beteg organizmusokat.
A Cancer Research folyóirat szakértői szerint ugyanakkor a dinnye gyógyhatásának bizonyításhoz további vizsgálatokra is szükség lehet. Dr. Rajesh Agarwal, a tanulmány társszerzője elmondta: nincs bizonyíték arra, hogy a gyümölcstípus rendszeres fogyasztása védelmet nyújt a mellrák ellen.
„Számos daganatellenes szert fejlesztettek ki növényi anyagokból, de csak évekkel egy alapos kutatás
után lehet biztosat mondani” – nyilatkozta a BBC-nek Jessica Harris.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]