2011. április 05. - 9:38

A zsíros, gyorsétteremben kapható fogások minden esetben rosszat tesznek az egészségünknek, az orvosok azonban nemrégiben felfedezték, hogy a káros hatások fokozhatóak, amennyiben egy ilyen ebédet egy kávéval öblítünk le. Ez a kombináció ugyanis a normálisnál kétszer nagyobb mértékben emeli meg a vércukorszintet. A kutatások azt igazolták, hogy a telített zsírsavakban gazdag ételek megzavarják a test azon képességét, hogy kitisztítsa a vérből a fölösleges vércukrot, és amennyiben egy ilyen fogást még egy koffeines kávéval is megfejelünk, a hatás még rosszabb - mondta Marie-Soleil Beaudoin.
Az ok, amiért a vércukorszint ilyen nagy mértékben emelkedik ebben az esetben az, hogy a kávé és a zsírok egy tömény, lipidekből álló 'koktélt' alkotnak, ami negatívan hat a szervezetre - írja a Journal of Nutrition.
A hatás azonban csakis koffeines kávé elfogyasztásakor jelentkezett. Éppen ezért a kutatók szerint fontos, hogy a cukorbetegek vagy a betegségre hajlamos emberek amellett, hogy egészségesen táplálkoznak, kizárólag koffeinmentes kávét igyanak.
OrientPress Hírügynökség