Ausztrál tudósok szerint lényegesen kevesebb az emlőrák azoknál a kínai nőknél, akik gombát fogyasztanak és hozzá zöld teát isznak. Ráadásul akinél előfordul is a mellrák, sokkal enyhébb lefolyású.
A Nyugat-Ausztráliai Egyetem kutatói Min Csang vezetésével több mint 2 ezer nőt vizsgáltak meg 2004-2005-ben a dél-kínai Hangcsou városából. A nők felének volt emlőrákja.
Kiderült, hogy akik több gombát fogyasztottak, azoknál számottevően csökkent az emlőrák előfordulása. A gomba és a zöld tea együtt tovább mérsékelte a kockázatot.
Min a gomba és a zöld tea együttes hatásával magyarázza azt, hogy a kínai nők körében ötször ritkább az emlőrák, mint a fejlett országokban. Min szerint ez az első kutatás, amely a gomba és a zöld tea együttes hatását vizsgálta.
A tanulmány az International Journal of Cancer című orvosi lapban jelent meg szerdán.

Max hőm.: 17 °C
Min hőm.: 2 °C
Mérleg