2011. december 01. - 14:49

Egy friss tanulmány szerint az idősebb embereknek kifejezetten érdemes hetente legalább egyszer halat enniük - kiderült ugyanis, hogy a halban gazdag étrenddel nagyobb eséllyel tartható távol a demencia. Arra is érdemes azonban odafigyelni, hogy az olajban sült hal nem rendelkezik ilyen előnyös tulajdonságokkal.
A szakemberek megállapították, hogy a főtt, a párolt és a roston sült hal fogyasztása is kifejezetten előnyös lehet az idős emberek számára. Akik ugyanis a legtöbb halat ették, azoknak nagyobb volt az agytérfogata, nagyobb épségben őrződött meg a szürkeállománya, és kisebb eséllyel szenvedtek enyhe kognitív zavarban vagy Alzheimer-kórban - írja a HealthDay.
A kutatások egyértelműen bebizonyították, hogy azoknak az időseknek, akiknek rendszeresen szerepelt az étrendjében a hal, több agysejtjük volt az agyuknak azokon a területein, amelyek a tanulásért és a memória működéséért felelősek. Márpedig az Alzheimer-kór jelentkezésekor ezek a területek kezdenek leépülni elsőként - mondta dr. Cyrus Raji.
Az eredményeket más kutatók is felettébb érdekesnek találták, és arra buzdítják a csapatot, hogy további, részletes kutatások során tárják fel, hogy pontosan mi lehet az oka annak, hogy a halfogyasztás ilyen hihetetlen előnyökkel jár - erre ugyanis egyelőre nem sikerült kielégítő magyarázatot adni.
OrientPress Hírügynökség