2009. július 20. - 14:20
Kevesebb a visszeres az alkoholt és kávét rendszeresen fogyasztó nők között – tudósít egy kutatócsoport felfedezéséről az American Heart Journal.
Az orvoscsoport egy Iowa államban végzett, húsz éves időtartamú vizsgálatsorozat eredményeit ismertette: közlésük szerint a programban 40 ezer nő egészségi állapotát kísérték figyelemmel, akikkel rendszeresen teszteket töltettek ki, táplálkozási és életviteli szokásaikról. Mint kiderült, a rendszeres koffeinfogyasztó nők, akik naponta 4-5 kávét is megisznak, ritkábban szenvednek szívbetegségektől, mint átlagos mennyiséget ivó társaik – ugyanakkor visszér vagy más érbetegség is jóval ritkábban fordult elő náluk.
A kutatás másik érdemleges eredménye az alkoholfogyasztás hatásaira vonatkozik: a felmérés alapján azok az idősödő nők, akik naponta ittak valamilyen alkoholt, kimutathatóan kevésbé hajlamosak a visszérre absztinens társaiknál – szám szerint 20 százalékkal kevesebbszer mutattak ki náluk ilyen gyulladást.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]