2010. április 21. - 16:26
A tudósok régóta hirdetik, hogy a zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, úgynevezett mediterrán diétának számos, egészségre jótékony hatása van. Nem sikerült kitalálniuk azonban, hogy melyek azok az összetevők, amelyek segítenek karban tartani szervezetünket - egészen idáig. Spanyol kutatók szerint ugyanis az olivaolaj lehet a kulcs.
Ez a fajta étrend az orvosok szerint leginkább a szívre hat jótékonyan, ugyanakkor számos más előnyös tulajdonsággal is rendelkezik. A cordobai egyetem munkatársai szerint nagy az esély rá, hogy az extra szűz olivaolajban található fenolok azok, amik segítenek az egészség megőrzésben.
A BMC Genomics-ban olvasható tanulmány szerint az olaj segít elnyomni azoknak a géneknek a működését, amelyek gyulladásos állapotot idézhetnek elő a szervezetünkben. Kísérleteink során szinte teljes biztonsággal állíthatjuk, hogy a mediterrán diéta titkának kulcsai az olívaolajban található fenolok - mondta Francisco Perez-Jimenez.
Perez-Jimenez és kollégái 20 metabolikus szindrómában szenvedő alany génállományát vizsgálták a kísérlet során. A szindrómában szenvedőknek jelentősen megnő az esélye a szívbetegségek és a diabétesz kialakulására - a diéta azonban jelentősen csökkentette a rizikófaktort.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]