2012. május 22. Júlia, Rita


Látásromlás ellen halat kell fogyasztani

  2009. július 15. - 15:28


Az időskori látásvesztést okozó makuladegenerációtól szenvedő embereknek hetente legalább háromszor kellene zsíros halat ennie, azért hogy késleltessék a szemfenéki ideghártyát érintő megbetegedés kialakulását, írja a lifeline.de.
Az Omega-3-ban gazdag telítetlen zsírsavakat tartalmazó halak, mint például a makréla, a hering és a lazac nemcsak a szívet óvja meg, de – egy tanulmány szerint - lelassítja az időskori látásromlást okozó makuladegenerációt, illetve teljesen meg is állíthatja. A tanulmányt 3000 ember bevonásával készítették a bostoni egyetem kutatói.

A makuladegeneráció az iprailag fejlett országokban az egyik leggyakoribb oka az időskori látásvesztésnek.

A vizsgálat eredményei szerint 25 százalékkal csökkent a száraz, ill. nedves szembetegség kialakulásának az esélye Omega-3 zsírsavban gazdag étrend betartásával. Minden olyan résztvevőnél, aki ezenkívül még a szénhidráttartalmú ételekről is lemondott, ugyanakkor több antioxidánst fogyasztott, 50 százalékkal csökkent a betegség kialakulásának a rízikója. A táplálékkiegészítők viszont, mint például a béta-karotin, vagy a C-vitamin- és cinktartalmú készítmények kedvezőtlenül befolyásolták a szembetegség lefolyását.

A tudósok úgy vélekednek, hogy a telítetlen zsírsavak hozzájárulnak a vér zsírszintjének a megfelelő működéséhez, és ezen keresztül tudják kifejteni hatásukat. A megfelelő eredmény elérése érdekében a kutatók javasolják, hogy heti háromszor fogyasszunk telítetlen zsírsavakat tartalamzó.
 
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »