2012. május 22. Júlia, Rita


Mediterrán étrend segíthet megelőzni a demenciát

  2010. február 12. - 15:40


Az egészséges zsírokban gazdag étrend, tejtermékek és hús korlátozása többet használ, mint gondolnánk. Arra is jó, hogy a szívet egészségesen tartsa, de segíthet a világos gondolkodásban is.
Korábban kimutatták, hogy a mediterrán étrend csökkenti a szív és más egészségügyi problémák kialakulását. Az új kutatás azt mutatja, hogy ezen kívül csökkenti a kockázatát annak, hogy kis területen elhalt szövetek alakuljanak ki, ami gondolkodási problémákhoz vezet. Ezt agyi infarktus vagy vaszkuláris demencia néven ismerjük, és a második leggyakoribb formája a demenciának az Alzheimer-kór után.

A mediterrán étrendben sok a gyümölcs, zöldség és hal, az olívaolaj, a hüvelyesek és a gabonafélék, és kevesebb tejterméket, húst, baromfit, és telített zsírsavat tartalmaz, mint a többi diéta.
Továbbá magába foglal még kevés vagy közepes mennyiségű alkoholt is.

A tanulmány során több mint 700 embert vizsgáltak meg. A kutatók azt találták, hogy azoknál, akik a legszorosabban követték a mediterrán étrendet, 36 százalékkal volt kisebb az agykárosodott terület, szemben azokkal, akiknek az étkezési szokásaiból kiszorult a diéta – írta meg a CNN.
 
 
[Forrás: OrinetPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 17 °C
 
Min hőm.:  2 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »