2012. január 25. - 9:34

A tojást legtöbbször egészségtelen koleszterinbombának szokták nevezni az orvosok, ez az alapvető elképzelés azonban most megdőlt - állítják a kutatók. Ugyanis bebizonyították, hogy az ételben található koleszterin csak kis része kerül a véráramba. A tojás ezentúl olyan tápanyagokat is tartalmaz - mint a B12 és a D vitamin, a riboflavin és a folsav - amely csökkenti a szívbetegségek kockázatát.
A Harvard Egyetem munkatársai a tojásfogyasztás és a szívbetegségek összefüggéseit vizsgálták, s megállapították, hogy nincs kapcsolat a tojásfogyasztás és a szívbetegségek kialakulása között. Kivételt képeznek ez alól a cukorbetegek, akiknél napi egy tojás enyhén növeli a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. A szakértők cukorbetegek számára heti maximum 3 egészséges embereknek számára pedig napi kettő tojást javasol - számol be a tanulmányról az egyetem honlapja.
A tojás tehát kiváló tápanyagforrás, mert jótékony hatású antioxidánsok találhatóak benne, mint a lutein és zeaxanhtin nevű karotinoidok, amelyek nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a látásélesség és a szem egészségének megőrzésében. Valamint megtalálható benne a B12 és a D vitamin, a riboflavin és a folsav.
OrientPress Hírügynökség