2009. szeptember 01. - 11:39

A fokozott kávéfogyasztás nem befolyásolja a mentális funkciók hanyatlásának iramát és nem vezet dementiához sem, legalábbis ezt állítja egy finn kutatás.
Míg eddig számos kutatásból az derült ki, hogy a növekvő kávébevitel elősegítheti az Alzheimer- vagy a Parkinson-kór kialakulását, egy tanulmány, amelyet 2606 középkorú finn ikerpáron végeztek nem ilyen eredményt hozott.
A résztvevőket 28 éven át kísérték figyelemmel és arra az eredményre jutottak, hogy a kávéfogyasztás semmiféle hatással nincs a kognitív képességekre.
A Nutraingredients cikkében így nyilatkoztak a finn szakemberek: „A kávéivást számos szociodemográfiai és egészségügyi változóval azonosítják, de az eredményeink nem támogatják azt az álláspontot, hogy a kávé fogyasztása a kognitív hanyatlás és a demencia patogenezisében (olyan mechanizmus, melynek során egy etiológiai tényező betegséget okoz) szerepet játszana.”
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]