2009. július 31. - 8:39

Egy,
a Food Standards Agency (FSA) által végzett felmérés szerint az organikus ételek semmilyen jelentős táplálkozási előnyt nem jelentenek a hagyományosan előállítottakkal szemben. A szakemberek és az organikus ételek hívei azonban megkérdőjelezik a felmérés eredményét, írja a The Guardian.
Dr Alan Dangour, a kutatás vezetője szerint „a legtöbb felmérés azon a hipotézisen alapszik, hogy az organikus ételek jótékonyan hatnak az egészségre, de az utóbbi ötven évben publikált felmérések azt mutatják, hogy erre valójában nincs bizonyíték”.
Gill Fine, az FSA egyik munkatársa szerint az FSA nem anti-organikus étel-párti. „Természetesen sok olyan indok van, amiért az emberek inkább az organikus élelmiszert választják. A felmérés nem azt jelenti, hogy ne együnk ilyen ételeket, csupán annyit, hogy egészségügyi szempontból nincs nagy különbség a hagyományos és az organikus eledelek között.”
Egy EU-tanulmány, amely 31 kutató- és egyetemi intézmény eredményeit összesítette ugyanakkor azt állítja, hogy az organikus növényeknek magasabb az antioxidáns- és vitaminszintjük, míg a táplálkozás szempontjából nemkívánatos összetevők, például toxikus kemikáliák, mikotoxinok és fémek (kadmium, nikkel) alacsonyabb arányban fordultak elő az organikus ételeknél, mint a hagyományosoknál.
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]