2012. január 31. - 14:12

Nem lesznek nagyobb valószínűséggel túlsúlyosak azok a gyerekek, akik császármetszéssel jönnek a világra - állapította meg egy új brazil tanulmány. Korábban ugyanis úgy gondolták összefüggés van a császármetszéssel való születés és a gyerekek túlsúlya között.
Korábban úgy gondolták, hogy ha a gyermek nem érintkezik a szülőcsatornában lévő egyes baktériumokkal, akkor nagyobb valószínűséggel küzd már gyerekkorában túlsúllyal. Mégpedig azért, mert az immunrendszer másképpen fejlődik, ha a csecsemő nem kerül kapcsolatba bizonyos jótékony baktériumokkal életének korai szakaszában.
Az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban megjelent legújabb tanulmány azonban ezt a korábbi elgondolást cáfolja meg. Fernando Barros, a kutatás egyik résztvevője elmondta, az előző tanulmány eredményeivel az volt a probléma, hogy a kutatás során a szakemberek valószínűleg nem vették figyelembe az összes befolyásoló tényezőt, így például a kismama magasságát és testsúlyát.
A mostani vizsgálat során a kutatók több ezer gyermeket vizsgáltak, akiket három csoportba osztottak, aszerint, hogy 1982-ben, 1993-ban vagy 2004-ben születtek. A kutatók bizonyos időközönként kapcsolatba léptek a gyerekekkel, egészen addig, amíg a legidősebb elérte a 23 éves kort. Az eredmények alapján a császármetszéssel világra jött gyerekek nagyobb valószínűséggel voltak túlsúlyosak, mint a normális úton született társaik.
A császármetszés és a gyerekek túlsúlya közötti összefüggés azonban már nem volt kimutatható, amikor a kutatók számításba vették a családok jövedelmét, a csecsemők születési súlyát, az iskolázottságukat, a kismamák testsúlyát, magasságát, korát és a dohányzási szokásaikat.
OrientPress Hírügynökség