2012. május 23. Dezső


Nyugtatóan hatnak a mediterrán jellegű ételek

  2009. október 07. - 10:28


A földközi-tengeri ételek kedvelői között kevesebb a depresszióban szenvedő, mint az észak-európai illetve az angolszász ételeket pártolók között, írja a focus.de. Eszerint ha jól kombináljuk étrendünket, sok halat, olívaolajat, gyümölcsöt fogyasztunk, harmad akkora az esélye, hogy búskomorrá válunk.
 
A Földközi- tenger térségében ritkábban fordul elő pszichés megbetegedés, mint északon. Erre a megállapításra jutottak spanyol kutatók, és annak jártak utána, hogyan hat az étkezési szokás az elmeállapotra. Korábban már a sokszor olvashattunk az olívaolaj jótékony hatásáról.
A kutatások 1999 és 2005 között folytak, amikor is 10 ezer egészséges spanyol embert faggattak étkezési szokásaikról. A kutatók a válaszokat „mediterrán jelleg” szerint csoportosították.
A vizsgálatot követő tíz évben 480 kísérletbe bevont embernél fedeztek fel depressziót. A szigorúan csak földközi-tengeri ételek fogyasztói közül harmad annyi megbetegedést figyeltek meg. Ezt arra vezetik vissza a kutatók, hogy a mediterrán konyha alapanyagai kímélik a vérereket, gyengítik a gyulladásos folyamatokat, gyógyítják a sejtkárokat a szabad gyökök, valamint a szívbetegségek esélyét csökkentik.
Nem az egyes élelmiszereket tekintik a depresszió elleni védelemnek, sokkal inkább ezek kombinációja adja a jótékony hatást. Az olívaolajból, halból, diófélékből származó telítetlen zsírsavak, valamint a folsav, a gyümölcsökből, zöldségekből kivont B- vitamin együttesen fejti ki védő hatását a depresszió ellen.
 
[Forrás: Budai Hírlap/OrientPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 24 °C
 
Min hőm.:  15 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »