2012. február 23. Alfréd


Tejjel a köszvény ellen

  2012. január 27. - 9:44


A napi egy pohár tej csökkenti a köszvényes rohamokat - állítja egy, az Annals of the Rheumatic Diseases című folyóiratban megjelent tanulmány. A természetes összetevőkkel dúsított sovány tej ugyanis tejfehérjét, tejzsírkivonatot tartalmaz, s ezek csökkentik az ízületi gyulladást.

A kutatók három hónapon keresztül 120 betegnél tanulmányozták a köszvényes ízületi gyulladások kialakulásának gyakoriságát. A pácienseket három csoportba osztották: az első csoport laktózból, a második sovány tejporból, a harmadik pedig tejzsírkivonattal dúsított sovány tejporból készült turmixot ivott naponta.

A kutatás kezdetekor nem volt jelentős különbség a csoportok között az ízületi fájdalom intenzitását és a köszvényes rohamok gyakoriságát illetően, viszont a harmadik hónap elteltével a dúsított sovány tejport fogyasztó csoportban jelentősen csökkent a köszvényes rohamok kialakulásának gyakorisága, valamint az azzal járó fájdalom a másik két csoporthoz képest - számolt be a kutatásról a webmd.boots.com.

A szerzők szerint a kutatási eredményük bebizonyította, hogy a köszvény kezelésekor figyelembe kell venni bizonyos étrendet: napi egy pohár természetes összetevőkkel dúsított sovány tej csökkentette a köszvényes betegek fájdalmát, s a rohamok gyakoriságát.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »

 
Mai időjárás:
Max hőm.:   4 °C
 
Min hőm.: - 6 °C
 
 

Ikrek
 
Kedves Ikrek! Ahol málna van, ott medve is, tartja a közmondás. Jelentős fordulatokat hozhat ez a hónap, olyan életterületeken is, ahol nem is számítasz rá.
 

További horoszkópok »