2012. május 23. Dezső


Új eredmények a vakság elleni harcban

  2009. október 02. - 8:24


A nyugati világban az időskori makuladegeneráció a vakság egyik leggyakoribb oka. Az Egészségügyi Világszervezet – WHO - becslése szerint az AMD előfordulásának gyakorisága az elkövetkező évtizedekben meg fog háromszorozódni.*
A CARMA klinikai vizsgálat bebizonyította, hogy a betegség előrehaladási esélye megfelelő kombinációjú étrend-kiegészítő alkalmazásával érdemben csökkenthető. A CARMA klinikai vizsgálat eredményeit Budapesten Dr. Vajas Attila - a Debreceni Orvostudományi Egyetem Retina Ambulanciájának vezetője – ismertette.

A CARMA - Carotenoids and Co-antioxidants in Age-Related MAculapthy Study -klinikai vizsgálat a belfasti Queens University és a Waterford Institute of Technology vezető kutatóinak irányításával zajlott. A tudományos kutatás keretein belül 5 éven át vizsgálták speciális összetételű vitaminkészítmény hatását, több mint 400 AMD-ben – időskori makuladegenerációban - szenvedő betegen.

A CARMA, az első jelentős statisztikai erejű klinikai vizsgálat, melyet karotinoid és antioxidáns tartalmú étrend-kiegészítővel végeztek olyan betegek körében, akik az időskori makuladegeneráció korai stádiumában szenvedtek. Azoknál a betegeknél, akik CARMA étrend-kiegészítőt szedtek, a makula pigment sűrűsége javult, míg a placebó csoportban ez csökkent. A javuló pigment sűrűség mellett az CARMA étrend-kiegészítőt szedők esetében magasabb szérum lutein szintet és találtak csökkent a betegség előrehaladása is. Mindemellett azon betegek esetében, akik elérték a 3 éves követést, a különbség már számottevő volt a rendszeresen CARMA étrend-kiegészítőt szedők javára.

Professzor Dr. Usha Chakravarthy, a belfasti Queens Egyetem Szemészeti Klinikájának professzora és egyben a belfasti Királyi Kórház Szemészeti Részlegének konzulense irányította a klinikai vizsgálatsorozatot. A kutatásban még részt vett Dr. Stephen Beatty, szemsebész konzulens. Ő alapította a Makula Pigment Kutatási Központot – Macular Pigment Research Centre – Waterfordban.

Az időskori makuladegeneráció – AMD - egy olyan szembetegség, mely az éleslátás képességének fokozatos elvesztéséhez vezet, azáltal, hogy a szem ideghártyájának (retina) középső részén lévő sárgafoltot, azaz a makulát károsítja. Az AMD késői stádiumában lévő betegek is megőrzik a perifériás látásukat, azonban károsodik centrális látásuk, s így lehetetlenné válik számukra az olvasás, a TV-nézés, a járművezetés, vagy akár a másik ember arcának felismerése. A nagyfokú látásvesztésnek komoly lelki és súlyos gazdasági következményei is vannak.

„A CARMA klinikai vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a nagy mennyiségben bevitt lutein, zeaxantin és antioxidáns pozitív hatású lehet a betegség előrehaladásának megelőzésében” – nyilatkozta Professzor Chakravarthy.

„A CARMA klinikai vizsgálat eredményei elsőként bizonyítják, hogy 12 mg lutein és zeaxantin bevitele antioxidáns kombinációval együtt megőrzi a makula pigment minőségét és előnyösen befolyásolja az éleslátást és a betegség morfológiai rosszabbodását”- mondta Dr. Beatty.

A CARMA vizsgálatról

A CARMA vizsgálat 2004. október és 2008 márciusa között zajlott. A vizsgálatban 433 beteg vett részt, akiknek átlagos életkora 77 év volt. A betegeket két vizsgálóhelyen vonták be a tanulmányba.

A klinikai vizsgálat vezetői Chakravarthy professzor és Dr. Stephen Beatty voltak; mindkét orvos elismert retina specialista.

A vizsgálati készítmény a Bausch&Lomb Ocuvite® Lutein étrend-kiegészítője volt, melyet a CARMA-vizsgálatban speciális kiszerelésben alkalmaztak. A Bausch & Lomb egy olyan szemészeti cég, amely a látás tökéletesítése és a fogyasztók életminőségének javítása mellett kötelezte el magát.

A CARMA klinikai vizsgálatot a jelenleg érvényes szabályoknak megfelelően vezették, és szakmailag lektorált újságban publikálták.

A vizsgálat eredményeit és következtetéseit az AVRO szemészeti kongresszuson mutatták be az év elején.*
 
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 24 °C
 
Min hőm.:  15 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »