2012. május 23. Dezső


Veserákot okozhat a sok vöröshús

  2012. január 02. - 9:48


Közel 500 ezer ember bevonásával készült vizsgálatuk eredményeképpen amerikai kutatók úgy találták, hogy a sok vörös húst fogyasztóknál nagyobb bizonyos típusú veserákok kialakulásának kockázata. Összefüggést találtak az elemzésben a grillezett és olajban sült húsokkal megevett kémiai anyagok mennyisége és a veserák között is.

Amerikai kutatók úgy találták, hogy a sok vörös húst fogyasztóknál nagyobb bizonyos típusú veserákok kialakulásának kockázata. Az elfogyasztott vörös hús mennyiségét tekintve a felső ötödbe került emberek körében 19 százalékkal gyakoribb volt a veserák, mint a legalsó ötödben. Összefüggést találtak az elemzésben a grillezett és olajban sült húsokkal megevett kémiai anyagok mennyisége és a veserák között is - tájékoztatott az Inforádió.

Carrie Daniel kutatásvezető, az amerikai Nemzeti Rákintézet munkatársa hangsúlyozta, hogy megállapításaik újra alátámasztják azokat a rákmegelőzést szolgáló étkezési tanácsokat, melyek a vörös húsokra és a húsok elkészítési módjára vonatkoztak.

A mostani tanulmányban közel 500 ezer, 50 évnél idősebb amerikai egészségét követték nyomon átlagosan kilenc éven át. Ez alatt 1800 embernél diagnosztizáltak veserákot. Napi átlagban 57-85 gramm vörös húst ettek a vizsgálatban résztvevő férfiak, míg a nők ennél jóval kevesebbet, 28-57 grammot.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 24 °C
 
Min hőm.:  15 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »