2012. május 23. Dezső


Zöldségekkel és gyümölcsökkel a Stroke ellen

  2011. december 02. - 15:33


A zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának jótékony hatása régóta ismert, a legfrissebb kutatások szerint azonban a nők esetében jelentősen csökkenthető segítségükkel a stroke kialakulása is. A tudósok ugyanis felfedezték, hogy a bennük található antioxidánsoknak köszönhetően azok a hölgyek is elkerülhetik a súlyos problémát, akiknél már korábban szívbetegséget diagnosztizáltak.

A Stroke című folyóirat legfrissebb számában jelent meg az a svéd tanulmány, amelynek elvégzéséhez 31 000 egészséges és 5700 szívbeteg nőt vizsgáltak meg. Minden résztvevő 49-83 éves volt, és állapotukat átlagosan 11,5 évig követték nyomon az orvosok. A megfigyelés során az egészséges nők körében 1300, a szívbeteg csoportban pedig 1000 stroke fordult elő.

A kutatók a vizsgálatok során elsősorban a táplálkozási szokásokra koncentráltak: a céljuk az volt, hogy megállapítsák az alanyok teljes antioxidáns kapacitását (TAC), vagyis felmérjék, hogy milyen mennyiségben fogyasztanak olyan ételeket, amelyekben megtalálhatóak ezek a jótékony vegyületek.

Kiderült, hogy az egészséges csoportban 17 százalékkal kisebb eséllyel fordult elő stroke azoknak a körében, akik a legtöbb zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonafélét fogyasztották - a szívbetegek körében azonban ez az arány elérhette az 57 százalékot is. Az eredmények ismeretében így a tudósok még inkább javasolják az egészséges életmódra való áttérést.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az életmód rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 24 °C
 
Min hőm.:  15 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »