2012. január 06. - 11:24

Az Amerikai Rákkutató Intézet munkatársai megállapították, hogy a halban lévő omega-3 zsírsavak és a különféle zöldségekben, gyümölcsökben található növényi rostok együttes fogyasztásával a vastagbél rosszindulatú daganatainak előfordulása hatékonyabban csökkenthető, mint külön-külön fogyasztásuk esetén.
Már régen bizonyított, hogy mind a hal, mind a rostos növényi táplálék csökkenti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát, azt azonban csak most fedezték fel, hogy a kettő együttes fogyasztása jelentősen növeli a megelőzés hatékonyságát.
Robert S. Chapkin, a Texasi Egyetem kutatója és munkatársai legújabb tanulmányukban kimutatták, hogy a kétféle tápanyag együttes fogyasztásának eredményeként a béldaganatok sokkal ritkábban jelennek meg, mintha külön-külön fogyasztanánk azokat. Ugyanis azt találták, hogy az omega 3 zsírsavak és a növényi rostok párosítása bizonyos folyamatokat indít el a molekulákon belül, amelyek révén az esetlegesen meglévő rosszindulatú daganatsejtek önmaguktól elpusztulnak.
Vizsgálatuk bebizonyította, hogy az említett étrend megakadályozhatja a még éretlen őssejtek rákos sejtekké történő elváltozását.
OrientPress Hírügynökség