2012. május 23. Dezső


A koffein megemelheti a nők ösztrogén szintjét

  2012. január 30. - 10:59


Egy új tanulmány szerint a koffein megváltoztatja a nők ösztrogén szintjét. Az eredményt alátámasztó vizsgálatban több, mint 250 18 és 44 év közötti nő vett részt 2005 és 2007 között. Az ázsiai és a fehér nőkre azonban más-más hatással van a koffein. A tanulmány során átlagosan 90 milligram kávét fogyasztottak egy nap, ami egy csésze kávé koffeintartalmának felel meg.


Az ösztrogén egy reproduktív hormon, melyet a petefészkek termelnek. Azoknak az ázsiai nőknek, akik átlagosan 200, vagy annál több koffeint fogyasztottak egy nap (ez két csésze koffeines kávénak felel meg), megemelkedett az ösztrogén szintjük, nem úgy mint azoknak, akik kevesebbet ittak. Azonban azok a fehér nők, akik ugyanakkora mennyiséget fogyasztottak el, valamivel alacsonyabb ösztrogénszintet produkáltak, mint társaik, akik kevesebbet ittak.

Azoknak a fekete nőknek, akik 200 vagy több milligramm koffeint ittak naponta, megemelkedett az ösztrogén szintjük, ez a különbség azonban nem volt statisztikailag szingnifikáns - mondták amerikai kutatók.

A tanulmányban részt vevő nők esetében azok, akik 200 milligram koffeint fogyasztottak, tükrözték a kutatás eredményeit. Akik azonban több mint egy csészével ittak egy nap, magasabb ösztrogénszintről számoltak be - írja a healthday.com.

OrientPress Hírügynökség


« Vissza a főoldalra | Vissza az érdekességek rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 24 °C
 
Min hőm.:  15 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »