2012. május 23. Dezső


A sör a csontritkulás ellen is véd

  2010. február 08. - 15:28


Érdemes rendszeresen sört fogyasztani. Magas szilíciumtartalmának köszönhetően ugyanis véd az oszteoporózissal szemben – derül ki kaliforniai kutatók legutóbbi tanulmányából. Az italban található maláta és komló javítja a csontok sűrűségét.
 
Táplálkozási szakértők 100 sörfajtát vizsgáltak meg. Elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy a különböző összetevők és az előállítási folyamat hogyan befolyásolja az ital szilíciumtartalmát. A kaliforniai Charles Bamforth Egyetem kutatóit többek között azért is érdekelte ez a kérdés, mivel az amerikai sörgyárak kezét nem kötik meg összetevőkre vonatkozó un. tisztasági szabályok és az összetevőket is viszonylag szabadon adagolhatják. A szakértők a felmérés végeztével arra a következtetésre jutottak, hogy az árpa, a maláta és a komló bírnak messze a legmagasabb szilíciumtartalommal, míg a búzasörök ennek a mennyiségnek csak az elenyésző részét tartalmazzák.

A sörben található szilícium biohasznosulása magas, 50 százalékos. A szervezet igen jól hasznosítja az ásványi anyagot, így az jelentős mértékben hozzájárul a csont és a kötőszövet fejlődéséhez, épüléséhez. A kutatók szerint a sörben található nagy mennyiségű szilícium (ami a csontok egyik alapvető építőanyaga), illetve fitoösztrogén vegyületek (növényi eredetű ösztrogének) segítenek a csontokat egészségesen tartani, és megelőzni az oszteoporózist, amikor a csontok szerkezete egyre ritkább lesz, így kisebb külső behatásra is eltörnek - tudatta a Focus.de.
 
[Forrás: OrientPress Hírügynökség]


« Vissza a főoldalra | Vissza az érdekességek rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »


 
Mai időjárás:
Max hőm.: 24 °C
 
Min hőm.:  15 °C
 
 

 

Mérleg
szeptember 23. - október 22.
 
Ne akarj egyedül vinni mindent a válladon, nem neked kell meghódítani a világot. A lényeg hogy mindenki egy keveset adjon el, hidd el, ha apró léptekben haladsz úgyis eléred majd a célod.       További horoszkópok »