2012. február 6. Dóra


Szívvédő meggy-hatóanyag

  2010. május 07. - 11:38


A meggy gyulladáscsökkentő összetevőinek köszönhetően védheti a szívet. Amit a tudósok már régóta feltételeznek, azt most amerikai kutatók egy tanulmány során be is bizonyították. Mint ahogy arról az „Experimental Biology” éves találkozóján beszámoltak, a meggyel gazdagított, kiegyensúlyozott táplálkozás meg tudja védeni a túlsúlyos páciensek szívét a krónikus gyulladásoktól. Túlsúlyos patkányokon végzett állatkísérletekben, melyek során a nyugati társadalomra jellemző táplálékot kaptak az állatok, be tudták bizonyítani a meggynek a szívre gyakorolt pozitív hatását.
A meggy sok antioxidánst tartalmaz, és számos ásványi anyagot és vitamint juttat a szervezetbe. A Michigani Egyetem tudósai szerint a gyümölcs rendszeres fogyasztásával csökkenthető annak a rizikója, hogy valaki gyulladásos szívbetegségben megbetegedjen. Nem csak a friss, hanem a mélyhűtött és a szárított meggy is tud az emberi egészségre hatni. De önmagában a rendszeres meggyfogyasztással nem lehet súlyos megbetegedéseket megakadályozni. A veszélyeztetett betegeknek egészségesen kell táplálkozniuk, és eleget kell mozogniuk.
 


« Vissza a főoldalra | Vissza az érdekességek rovatba | Cikk hozzáadása a kedvencekhez »

 
Mai időjárás:
Max hőm.:-10 °C
 
Min hőm.:-16 °C
 
 

Kos

Ahhoz, hogy álmaidnak, elképzeléseidnek megfelelően alakuljon 2011 pénzügyi része, alapos átalakításra van szükség. Felejtsd el a régi berögzöttségeket, az újév hozzon újdonságot az anyagiak beosztása, felhasználása terén is.

További horoszkópok »